Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Budowanie marki w social mediach – o czym warto pamiętać?

Mityczny już wpływ mediów społecznościowych na rozwój firm został omówiony wielokrotnie. Konkluzja wydaje się jasna – to niezwykle przydatne narzędzia, które pozwalają wykorzystać pełen potencjał internetu. Także pod względem możliwości budowania marki.

Social media marketing skupia się między innymi na takich celach jak: zwiększenie docelowej grupy odbiorców, poprawia widoczności marki, jak również ciągła interakcja z klientami. Przemyślana budowa marki przy użyciu mediów społecznościowych może przynieść efekty długoterminowe, które w pośredni sposób wpłyną też na pozycję strony firmowej w sieci, a mówiąc dokładniej, w wyszukiwarce Google. Żeby jednak to wszystko stało się możliwe, trzeba pamiętać o kilku istotnych zasadach. Te najważniejsze przedstawiamy poniżej.

1.     Nie ograniczaj się do jednego portalu społecznościowego

 

Większość firm skupia się na serwisie Facebook i właśnie tam intensyfikuje swoje działania. Jest to jednak błąd, przez który łatwo można ograniczyć sobie pulę odbiorców. Wybór portali jest tak szeroki, że internauci mają pełną swobodę wyboru, z której korzystają.

Oczywiście nie oznacza to, że firm powinna być wszędzie. To również nie byłoby dobre posunięcie, ponieważ utrudniałoby prowadzenie skutecznych działań. Niemniej obecność na 2-3 serwisach wydaje się optymalna. Które z nich wybrać? Najlepiej te, które zbierają najwięcej potencjalnych klientów i najlepiej pasują do prowadzonych działań

2.     Media społecznościowe służą również do obsługi klienta

 

Omawiane przez nas portale nie powinny być traktowane wyłącznie jako narzędzia reklamowe, przy pomocy których firma publikować będzie bezosobowe materiały promocyjne. Budowanie marki warto oprzeć także na ciągłej interakcji z klientem, który powinien wiedzieć, że może zwrócić się do Ciebie z każdą sprawą.

Dobrym na to przykładem jest Facebook, często pełniący funkcję infolinii oraz formularza kontaktowego. Klienci, najczęściej przy pomocy prywatnych wiadomości, zadają pytania odnośnie oferty, produktów czy też usług. Proszą ponadto o rozwiązanie konkretnych problemów. Warto więc zadbać o szybkie, rzeczowe odpowiedzi. Dzięki temu zbudujesz wizerunek firmy zaangażowanej i dbającej o klienta.

3.     Nie bój się influencerów – pomogą Ci w budowaniu marki

 

Przygotowanie ciekawego projektu promocyjnego to często połowa sukcesu. Reszta zależy od jego realizacji, a także mocnego przekazu, który ma szansę dotrzeć do sporej grupy odbiorców. Pomocne w tym okaże się zaangażowanie influencera, a więc osoby ze sporą publiką, na którą może mieć realny wpływ.

Dzięki temu przekaz stanie się autentyczny i, co za tym idzie, po prostu skuteczny. Współpraca z taką osobą może przybrać różne formy – konkursu, materiałów sponsorowanych czy też kreatywnych akcji, które zaangażują również Twoich klientów.

4.     Nie działaj chaotycznie. Strategia jest kluczowa w social media marketingu

 

Wiele firm popełnia błąd związany z niewłaściwym traktowanie mediów społecznościowych. Uważają je po prostu za miejsce do publikacji postów, linków, a także informacji na temat firmy. Z tego powodu działają na nich bez większego planu, z minimalnym zaangażowaniem. Nie brakuje jednak przykładów na to, że tego typu portale to też niezwykle rozbudowane narzędzia marketingowe, z których warto korzystać z głową.

Najlepiej na podstawie szczegółowej strategii, przygotowanej przez specjalistów z agencji kreatywnej. Jest to ważne także dlatego, że serwisy te dają również dostęp do systemów reklamowych. Takich jak na przykład Facebook Ads. Pozwala on przygotować treści sponsorowane, z którymi jesteś w stanie dotrzeć do konkretnego odbiorcy, dobranego na podstawie kluczowych parametrów – wieku, płci, zainteresowań, lokalizacji etc.

Media społecznościowe mają potężny potencjał, który można wykorzystać do świadomego, skutecznego budowania własnej marki. Trzeba jednak robić to poprzez użycie wszystkich dostępnych narzędzi oraz sposobów na dotarcie do klienta.

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates

[yikes-mailchimp form="1"]